22:44 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
فروش ۶۰۰۰ میلیاردی شرکت‌های "های‌تک" در کشور

1397/11/07 18:35

معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری خبر داد؛

فروش ۶۰۰۰ میلیاردی شرکت‌های "های‌تک" در کشور

پایگاه خبری راد: معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد: با توجه به گسترش فعالیت شرکت‌های فعال در عرصه فناوری‌های نوین، ایران جایگاه قابل توجهی را در این عرصه در سطح منطقه پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری راد،  علیرضا دلیری در کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، اظهار کرد: ما در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ شرکت "های‌تک" در ایران داریم که خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن‌ها بسترهای صادراتی لازم را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: آخرین آمارهای ما نشان می‌دهد که این شرکت‌ها توانسته‌اند حدود ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از محل دستاوردهای خود فروش داشته باشند و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی نیز به وسیله آن‌ها ایجاد شده که درصد قابل توجهی از آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.

معاون جذب سرمایه گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان این‌که توسعه اقتصادی در حال حاضر رابطه مستقیمی با فعالیت در عرصه فناوری‌های نوین دارد، توضیح داد: امروز بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا بخش قابل توجهی از تمرکز خود را بر روی فناوری‌های نوین قرار داده‌اند و کشور ما نیز برای پیگیری اهداف اقتصادی خود باید در این بخش فعالیت داشته باشد.

دلیری ادامه داد: آخرین آمارها نشان می‌دهد که ایران در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان رتبه نخست منطقه را در اختیار داشته و در شاخص جهانی نیز از رتبه ۲۵ به رتبه ۱۶ رسیده‌ایم که این مساله نتیجه برنامه‌ریزی معاونتعلمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در طول پنج سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این معاونت برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: ما ابزارهای مختلفی را در این حوزه فعال کرده‌ایم که گزینه‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی بخشی از آن به شمار می‌رود، زیرا معتقدیم که گسترش و فعالیت این شرکت‌ها نقش مهمی در آینده اقتصادی ایران خواهد داشت.

معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت‌: میزان بهره‌وری این شرکت‌ها در صورتی که شرایط برای توسعه فعالیت‌هایشان وجود داشته باشد، بسیار فراهم است تا جایی که ما شرکت‌هایی داریم که با سرمایه یک میلیون تومانی کار خود را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر نیز به سرمایه هشت میلیارد تومان رسیده‌اند. از این رو امیدواریم با تداوم حمایت‌ها تعداد این شرکت‌ها و هم‌چنین توانایی‌شان در بازارهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کند.